Vizite și informare
Newsletter of the Parliament of the Republic of Moldova
Newsletter of the Parliament of the Republic of Moldova
Acreditarea jurnaliștilor la Parlament

Observator European

Integritatea este Libertate

 
Relații cu cetățeanul
Structura Parlamentului > Biroul permanent al Parlamentului
Biroul permanent al Parlamentului

Biroul permanent al Parlamentului este organul de lucru al acestuia și se formează, ținîndu-se seama de reprezentarea proporțională a fracțiunilor în Parlament. Din el fac parte, din oficiu, Președintele Parlamentului și vicepreședinții. Componența numerică și nominală a Biroului permanent se stabilește prin hotărîre a Parlamentului, la propunerea fracțiunilor parlamentare.

Membrii Biroului permanent se numesc prin hotărîri ale fracțiunilor parlamentare, în limitele numărului de locuri ce le revin.

În actuala a XX-a legislatură componența numerică a Biroului permanent al Parlamentului este stabilită în număr de 14 membri:

- Greceanîi Zinaida,  Preşedintele Parlamentului
- Babuc Monica,  Vicepreşedintele Parlamentului
- Batrîncea Vlad,  Vicepreşedintele Parlamentului
- Popșoi Mihail,  Vicepreşedintele Parlamentului
- Slusari Alexandru,  Vicepreşedintele Parlamentului
- Bolea VasileFracțiunea Partidului Socialiștilor din Republica Moldova
- Ciobanu MariaFracțiunea ACUM PLATFORMA DA
- Diacov DumitruFracțiunea Partidului Democrat din Moldova
- Filip PavelFracțiunea Partidului Democrat din Moldova
- Furculiţă CorneliuFracțiunea Partidului Socialiștilor din Republica Moldova
- Golovatiuc VladimirFracțiunea Partidului Socialiștilor din Republica Moldova
- Grosu IgorFracțiunea PAS, Blocul ACUM
- Răileanu AdelaFracțiunea Partidului Socialiștilor din Republica Moldova
- Ulanov DenisFracțiunea Partidului ȘOR
- Vremea IgorFracțiunea Partidului Democrat din Moldova

Lista şedinţelor Biroului permanent
Titlu Data Agenda Video, Audio, Text
Ședința Biroului permanent 19.02.2020 19.02.2020 ---

Şedinţa biroului permanent 04.12.2019 04.12.2019 ---

Şedinţa biroului permanent 04.07.2019 04.07.2019 ---

Hotărîri ([Vezi toate]):
HOTĂRÂRE privind aprobarea Planului de evaluare ex-post a actelor legislative pentru anul 2020HOTĂRÂRE privind aprobarea Planului de evaluare ex-post a actelor legislative pentru anul 2020 Ședința Biroului permanent 19.02.2020
Hotărârii Biroului permanent privind aprobarea Planului de evaluare ex-post a actelor legislativeHotărârii Biroului permanent privind aprobarea Planului de evaluare ex-post a actelor legislative Şedinţa biroului permanent 04.12.2019
HOTĂRÂRE privind delimitarea atribuţiilor vicepreşedinţilor ParlamentuluiHOTĂRÂRE privind delimitarea atribuţiilor vicepreşedinţilor Parlamentului Şedinţa biroului permanent 04.07.2019
Hotarire privind planul audierilor si al controalelor parlamentare efectuate de carte comisiile permanente, programate pentru sesiunea primavara 2018Hotarire privind planul audierilor si al controalelor parlamentare efectuate de carte comisiile permanente, programate pentru sesiunea primavara 2018 Şedinţa biroului permanent 14.02.2018
Hotarire pentru aprobarea Planului de actiuni cu privire la egalitatea de gen pentru anii 2017-2021Hotarire pentru aprobarea Planului de actiuni cu privire la egalitatea de gen pentru anii 2017-2021 Şedinţa biroului permanent 19.07.2017
Biroul permanent al Parlamentului

Biroul permanent al Parlamentului are următoarele atribuţii:

a) propune Parlamentului data convocării şedinţelor plenare;

b) supune spre aprobare Parlamentului componenţa numerică şi nominală a delegaţiilor parlamentare permanente la organizaţiile internaţionale;

c) pregăteşte şi asigură desfăşurarea lucrărilor Parlamentului;

d) propune Parlamentului spre aprobare componenţa nominală a comisiilor permanente, conform deciziilor fracţiunilor parlamentare şi solicitărilor deputaţilor;

e) coordonează activitatea comisiilor permanente;

f) întocmeşte, de comun acord cu preşedinţii fracţiunilor parlamentare şi ai comisiilor permanente, proiectul ordinii de zi a şedinţelor Parlamentului şi îl prezintă Parlamentului spre aprobare;

g) stabileşte modul de dezbatere publică a proiectelor de acte legislative, de acumulare, examinare şi dezbatere a propunerilor prezentate în legătură cu acestea;

h) asigură controlul plasării la timp pe web site-ul Parlamentului a proiectelor de acte legislative, a ordinii de zi, a stenogramelor şedinţelor plenare, precum şi a altei informaţii pasibile de a fi publicată;

i) aprobă Regulamentul privind acreditarea reprezentanţilor mijloacelor de informare în masă pe lîngă Parlament;

j) stabileşte obligaţiunile membrilor biroului;

k) aprobă structura organizatorică şi efectivul-limită al Secretariatului Parlamentului, precum şi condiţiile specifice de salarizare şi de compensare a cheltuielilor aferente îndeplinirii obligaţiilor de serviciu pentru funcţionarii publici şi pentru alţi angajaţi din cadrul Secretariatului;

k1) aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Secretariatului Parlamentului;

k2) aprobă planurile strategice de dezvoltare a Secretariatului Parlamentului;

l) elaborează proiectul bugetului Parlamentului şi îl prezintă Parlamentului spre aprobare împreună cu o notă de fundamentare, iar în caz de necesitate, modifică bugetul în limita unui trimestru şi a mijloacelor aprobate;

m) îndeplineşte alte atribuţii prevăzute de prezentul Regulament sau însărcinările date de către Parlament.

 

Şedinţele Biroului permanent sînt deliberative cu participarea majorităţii membrilor săi.

     Biroul permanent adoptă hotărîri, în limita competenţei prevăzute de Regulament, cu votul majorităţii membrilor prezenţi.  

    

Declaraţii
Discursul Președintelui Parlamentului Republicii Moldova Zinaida GRECEANÎI la încheierea sesiunii de primăvară-vară 2019
Discursul Președintelui Parlamentului Republicii Moldova Zinaida GRECEANÎI la încheierea sesiunii de primăvară-vară 2019
Agenda
10 aprilie 2020
Pentru data selectată, la moment nu este nici o înregistrare
Ultimele acte legislative adoptate
 
   Pagină web realizată cu asistenţa Uniunii Europene şi Consiliului Europei prin "Programul pentru susţinerea democraţiei"