Visiting and information
Newsletter of the Parliament of the Republic of Moldova
Newsletter of the Parliament of the Republic of Moldova
Accreditation of journalists in Parliament

Observator European

Integritatea este Libertate

Parliamentary development in the Republic of Moldova
 
Relații cu cetățeanul
Parliamentary sittings > Plenary Sittings
Plenary Sittings

Şedinţa plenară din 13.10.2011

10/13/2011 10:00 AM

Legislature:  Legislatura XIX (12/28/2010 - 12/27/2014)

Session:  toamna-iarna 2011 (9/1/2011 - 11/30/2014)

Questions/Interpellations
Sesization object Cu privire la prezentarea unei informaţii referitor la „Teleradio-Moldova”
Authority/Institution Consiliul Coordonator al Audiovizualului
Name, Surname Diacov Dumitru
Answer method From tribune
Response term 20.11.2011
Video, Audio, Text Question:

 

Domnul  Dumitru Diacov – Fracțiunea PDM:

Domnule Președinte,

Stimați colegi,      

Eu, pentru săptămîna viitoare, dacă se poate, pentru ordinea de zi, am o propunere, ca să invităm în Parlament pe cineva de la Consiliul Coordonator al Audiovizualului sau poate Consiliul de Observatori.

Noi am primit prin Internet un comunicat de presă de schimbare a grilei de emisie la „Teleradio-Moldova.” Și au fost discuții publice pe această temă și concret mă refer la schimbarea „Mesager”- lui de limba rusă de la ora 19.00.

Eu înțeleg că gradul de democratizare a instituțiilor publice a ajuns cote maxime în Republica Moldova, dar cred că, totuși, trebuie să existe oarecare ordine.  Eu vreau să vă spun că acest comunicat se termină cu o frază că independența editorială și de creații include dreptul exclusiv al organelor de conducere ale Companiei de a adopta în limitele stabilite norme ș.a.m.d.

Adică, dumnealor cam ne preîntîmpină ca să nu ne băgăm noi nasul în chestia asta, că asta-i numai treaba lor. Eu cred că este un lucru care interesează Parlamentul, fiindcă nu este vorba de o companie privată, este vorba de o companie publică, care se finanțează din banii publici.

Și acei care au constituit acest CCA și acest Consiliul de Observatori, au dreptul să știe și alegătorii noștri, care plătesc impozite, tot au dreptul să știe, de ce se iau decizii de felul acesta?

Fiindcă „Mesager”-ul în limba rusă trebuia să fie plasat, dacă existau niște schimbări, să fie schimbările acestea motivate, dacă este necesar de a schimba, să se schimbe la o oră care are audiență.

De aceea, eu propun ca Parlamentul să fie informat și să aibă posibilitatea de a  schimba lucrurile în „Teleradio-Moldova.”

Mulțumesc.

 


Answer:

    Domnul Marian Pocaznoi -președintele Consiliului Coordonator al Audiovizualului:

Stimate domnule Președinte,

Onorată conducere a Parlamentului,

Stimați deputați,

La 13 octombrie curent, în cadrul ședinței Parlamentului, deputatul Dumitru Diacov a solicitat prezentarea informației de către Consiliul Coordonator al Audiovizualului privind modificarea grilei de emisie a postului public de televiziune ”Moldova 1” și anume: excluderea programului informativ în limba rusă „Mesager” de la orele 19.00.

Aș vrea să informez onoratul Parlament că, în urma autosesizării membrilor CCA, Consiliul Coordonator al Audiovizualului a examinat, în cadrul unei ședințe publice, problema modificării grilei de emisie a instituției publice naționale a audiovizualului Compania „Teleradio-Moldova” privind starea buletinului de știri „Mesager” de limbă rusă, de la orele 19, din serviciul de programe al postului public de televiziune ”Moldova 1”.

În cadrul ședinței publice nominalizate, directorul postului public de televiziune Angela Sîrbu a menționat că modificările operate în grila de emisie au fost efectuate pe motiv că se observa o ușoară scădere a audiențelor.

Totodată, difuzarea a 3 buletine informative de acest fel la orele 19, la orele 9.00, 17.00 și 23.00 a mărit volumul de informații pentru auditorul vorbitor de limbă rusă, astfel aceștia beneficiind acum de un spectru larg de buletine informative.

Totodată, președintele Consiliului de Observatori al instituției publice naționale a audiovizualului Compania „Teleradio-Moldova” domnul Eugen Rîbca a menționat că noua grilă de emisie a fost adoptată în conformitate cu prevederile Codului audiovizualului articolul 52 alineatul (2) care prevede: independența editorială și de creație include dreptul exclusiv al organelor de conducere ale companiei de a adopta, în limitele stabilite de Codul audiovizualului, decizii cu privire la elaborarea politicii editoriale, adoptarea și modificarea grilei de emisie a companiei.

De asemenea, membrii Consiliului Coordonator al Audiovizualului au menționat că independența editorială a instituției publice naționale a audiovizualului Compania „Teleradio-Moldova” este garantată prin lege și nici o ingerință din partea autorității publice de reglementare nu se admite.

Totodată, ca rezultatul dezbaterilor publice și în temeiul articolului 43 alineat (1) al Codului audiovizualului care prevede că membrii CCA sînt garanți ai interesului public, Consiliul Coordonator al Audiovizualului a decis: a recomanda conducerii instituției publice naționale a audiovizualului Compania „Teleradio-Moldova” examinarea oportunității includerii unui program informativ în limbă rusă în orele de maximă audiență, mă refer la orele 19.00, 23.00.

Recomandarea respectivă a fost transmisă conducerii companiei, care urmează să ia o decizie în acest sens.

Totodată, la 13 octombrie curent, în cadrul ședinței Parlamentului, deputatul Gheorghe Brega a solicitat prezentarea informației de către Consiliul Coordonator al Audiovizualului privind activitatea postului privat de televiziune NIT.

Întreprinderea mixtă ”Noile Idei Televizate” la 07 mai 2008 a obținut, prin concurs, licența de emisie, valabilă pentru o perioadă de 7 ani de zile, pînă la 07.05.2015. Studioul de televiziune NIT emite pe următoarele frecvențe: 49 Chișinău, 21 Cahul, 48 Edineț, 52 Comrat, 57 Varnița, 37 Ungheni, 47 Soroca, 50 Cimișlia, 53 Căușeni, 57 Trifești, 47 Strășeni, 56 Mîndreștii Noi, 45 Leova, 59 Criuleni.

Pe parcursul activității, instituția în cauză a fost vizată în mai multe decizii de sancționare a Consiliului Coordonator al Audiovizualului și anume: printr-o atenționare, două avertizări publice, 4 amenzi, o sancțiune privind suspendarea dreptului de difuzare a publicității comerciale  pentru o perioadă de 3 zile, două sancțiuni privind suspendarea dreptului de difuzare a publicității comerciale  pentru o perioadă de 5 zile și suspendarea licenței de emisie pe o perioadă de 5 zile.

Toate sancțiunile în cauză au fost administrate pentru nerespectarea articolului 7 alineat (1), (2), (3) și (4) din Codul audiovizualului privind nerespectarea echilibrului și pluralismului politico-social în perioada campaniilor electorale.

Toate deciziile de aplicare a sancțiunilor postului de televiziune NIT au fost atacate în instanța de judecată, dintre care una a fost anulată, iar restul se află momentan pe rol.

Totodată, la 30 septembrie 2011, Întreprinderea ”Noile Idei Televizate” SRL, fondatoarea postului de televiziune NIT, a fost avertizată public pentru derogări de la prevederile articolului 13 alineat (8) al Legii cu privire la publicitate, articolului 19 alineat (10), articolul 20 alineat (1) litera b), articolul 21 alineat (1) (8) și articolul 22 alineat (3)  și (4) din Codul audiovizualului.

Vă mulțumesc pentru atenție.

Doamna Liliana Palihovici:

Microfonul nr.4.

Domnul Dumitru Diacov – Fracțiunea PDM:

Da, doamnă președinte,

Stimați colegi,

Sigur că noi am vorbit și motivul invitării domnului Pocaznoi a fost modificările în grilă, dar în audiovizual, în general, sînt multe probleme.

Noi vedem cum lucrează instituțiile respective în țările vecine, ceea ce privim noi, în România, în Rusia, foarte des Consiliul Coordonator al Audiovizualului corectează posturile de televiziune atunci cînd ele încalcă și obligă ca să anunțe.

La noi chestia asta aproape că nu se observă, măcar că probleme avem foarte multe și piraterie, și diferite încălcări, și reclamă ascunsă, și multe, multe alte chestii și noi nu vedem rolul Consiliului Coordonator, și era bine ca Consiliul Coordonator să ia în considerație această observație.

În ceea ce privește invitația propriu-zisă referitor la aceste modificări, nu prima dată reprezentanții și Consiliului Observator și Consiliului Coordonator al Audiovizualului scot această prevedere de lege, că noi sîntem independenți, nici un fel de ingerințe ș.a.m.d.

Eu n-am nici o bucurie să fac ingerințe, să încerc să mă interesez, dar oamenii aceștia care au votat, instituțiile acestea care au fost create trebuie să se ocupe cu treaba și trebuie să respecte legislația și atunci cînd mie îmi spun că un canal public, noi avem un singur canal public finanțat de către contribuabili, nu oferă posibilitatea și echilibrul de a informa telespectatorii așa cum considerăm și noi, fiindcă eu înțeleg că oamenii aceștia din Consiliul de Observatori sînt foarte profesioniști, pregătiți, doamne ferește, dar eu cred că și Parlamentul nu-s luați, pur și simplu, așa, din drum și noi vrem ca tot să fie bine.

De aceea, am recomandat ca să fie introduse modificări. Nu se poate ”Mesager”-ul sau blocul de știri, să-i spunem așa, de limbă rusă care era la ora 19 să-l i-ai să-l pui la ora 23 și s-o faci pe neznaiul, că totul e bine.

Noi avem un grup foarte larg de telespectatori care noi îi privăm de dreptul de a avea informație.

Noi avem canale private. Canalele celea private fac ce doresc. Pe mine nu mă interesează și eu nu pot să dau indicații canalelor private, dar canalul care se folosește din banii publici, informarea cetățenilor, dar, în cazul de față, informarea alegătorilor care ne votează și pe noi și noi avem tot dreptul moral să cerem de la Consiliul Coordonator și de la Consiliul de Observatori să ia în considerație lucrurile acestea, și să corecteze în așa fel ca cetățenii vorbitori de limbă rusă să aibă acces la informație, să cunoască și ei ce se face în republică din relatările postului public de televiziune, dar nu din relatările canalelor private, care promovează interesele sponsorilor sau proprietarilor.

Doamna Liliana Palihovici:

Domnule Diacov,

Întrebarea, vă rog.

Domnul Dumitru Diacov:

Asta am vrut să... doleanța asta, ca domnul Pocaznoi să transmită încă o dată și noi așteptăm decizii cumpătate, echilibrate și nu ne puneți pe noi în situația să facem observație.

Dar voi nu vă ascundeți după articolul nu știu care, că noi sîntem independenți și n-o să permiteți ingerințe. Dacă voi nu permiteți ingerințe, noi o să venim și o să ne uităm la legislație ce scrie acolo.  

 Domnul Marian Pocaznoi:

Vă mulțumesc foarte mult pentru sugestii, domnule Diacov.

Referitor la publicitatea mascată și la alte argumente invocate de dumneavoastră, eu vă asigur că Consiliul Coordonator al Audiovizualului monitorizează și...

Doamna Liliana Palihovici:

Vorbiți mai tare, că nu se aude în sală.

Domnul Marian Pocaznoi:

Emite decizii de reglementare în acest sens pentru a contracara aceste vicii care sînt în domeniul audiovizualului.

Ceea ce ține de grila de emisie a ”Moldova 1” și de articolul 52, care ați menționat, despre independența editorială. Eu, în calitate de președinte al Consiliului Coordonator al Audiovizualului și membrii consiliului ne ghidăm de Codul audiovizualului care, explicit, scrie că consiliul nu are dreptul, Consiliul Coordonator nu are dreptul să facă careva ingerințe.

Deci, respectiv, în limitele legii și în limitele competențelor stabilite de  Codul audiovizualului, CCA a reglementat, printr-o recomandare, ca Compania „Teleradio-Moldova” să revină cu un buletin informativ de limbă rusă „Mesager” în orele de maximă audiență.

 

 

Response Sitting Şedinţa plenară din 27.10.2011

Sesization object Cu privire la prezentarea unei informaţii referitor la activitatea canalului NIT
Authority/Institution Consiliul Coordonator al Audiovizualului
Name, Surname Brega Gheorghe
Answer method From tribune
Response term 20.10.2011
Video, Audio, Text Question:

Domnul Gheorghe BregaFracţiunea PL:

Mulţumesc, domnule Preşedinte.

Eu văd că pe unii colegi de ai noştri tare îi deranjează faptul ceea ce se întâmplă la „Moldova – 1” cu „Mesager”-ul. Dar eu aş vrea să  deranjeze mai mult de ceea ce se petrece la NIT, unde se transmit numai minciuni, îndobitocesc atît populaţia rusă, cît şi populaţia română. Şi, de aceea, rog ca Consiliul Audiovizualului, preşedintele să vină, să fie prezent cu un raport despre activitatea NIT-lui. 

Vă mulţumesc.

 


Answer:

 

Domnul Marian Pocaznoi – președintele Consiliului Coordonator al Audiovizualului:

 

Totodată, la 13 octombrie curent, în cadrul ședinței Parlamentului, deputatul Gheorghe Brega a solicitat prezentarea informației de către Consiliul Coordonator al Audiovizualului privind activitatea postului privat de televiziune NIT.

Întreprinderea mixtă ”Noile Idei Televizate” la 07 mai 2008 a obținut, prin concurs, licența de emisie, valabilă pentru o perioadă de 7 ani de zile, pînă la 07.05.2015. Studioul de televiziune NIT emite pe următoarele frecvențe: 49 Chișinău, 21 Cahul, 48 Edineț, 52 Comrat, 57 Varnița, 37 Ungheni, 47 Soroca, 50 Cimișlia, 53 Căușeni, 57 Trifești, 47 Strășeni, 56 Mîndreștii Noi, 45 Leova, 59 Criuleni.

Pe parcursul activității, instituția în cauză a fost vizată în mai multe decizii de sancționare a Consiliului Coordonator al Audiovizualului și anume: printr-o atenționare, două avertizări publice, 4 amenzi, o sancțiune privind suspendarea dreptului de difuzare a publicității comerciale  pentru o perioadă de 3 zile, două sancțiuni privind suspendarea dreptului de difuzare a publicității comerciale  pentru o perioadă de 5 zile și suspendarea licenței de emisie pe o perioadă de 5 zile.

Toate sancțiunile în cauză au fost administrate pentru nerespectarea articolului 7 alineat (1), (2), (3) și (4) din Codul audiovizualului privind nerespectarea echilibrului și pluralismului politico-social în perioada campaniilor electorale.

Toate deciziile de aplicare a sancțiunilor postului de televiziune NIT au fost atacate în instanța de judecată, dintre care una a fost anulată, iar restul se află momentan pe rol.

Totodată, la 30 septembrie 2011, Întreprinderea ”Noile Idei Televizate” SRL, fondatoarea postului de televiziune NIT, a fost avertizată public pentru derogări de la prevederile articolului 13 alineat (8) al Legii cu privire la publicitate, articolului 19 alineat (10), articolul 20 alineat (1) litera b), articolul 21 alineat (1) (8) și articolul 22 alineat (3)  și (4) din Codul audiovizualului.

Vă mulțumesc pentru atenție.

 

Domnul  Gheorghe Brega:

Domnule președinte,

Spuneți-mi, vă rog, frecvență de la NIT sînt frecvențe militare, sînt frecvențe speciale?

Domnul  Marian Pocaznoi:

Frecvențele în cauză au fost prezentate de către Ministerul Tehnologiilor Informaționale și CCA nu dispune de informație ce fel de frecvențe au fost. Ministerul Tehnologiilor prezintă un aviz de a scoate în concurs aceste frecvențe și Consiliul Coordonator le scoate. Asta este tot.

Ceea ce ține de partea tehnică a lor, pentru ce au fost ele preconizate? CCA nu dispune de asemenea informație.

Domnul Gheorghe Brega:

Da, şi a treia, vă rog. A doua întrebare. Reţeaua de distribuire a NIT-lui aparţine statului?

Domnul Marian Pocaznoi:

Nu, sînt frecvenţe care au fost alocate.

Domnul Gheorghe Brega:

Păi, nu toate, dar reţeaua de distribuire a NIT-lui deci aparţine statului. Statul le-a cadonat NIT-lui. Care a fost motivul? Eu cred că Procuratura, CCCE şi Corupţia trebuie să se autosesizeze în aşa caz.

Domnul  Marian Pocaznoi: 

Toate frecvenţele care sînt acordate titularilor de licenţe, toate sînt patrimoniul statului. Şi ele se alocă doar pentru o anumită perioadă de timp pentru a activa pe ele.

 

Response Sitting Şedinţa plenară din 27.10.2011

Sesization object Cu privire la prezentarea unei informaţii referitoare la repararea clădirii Parlamentului
Authority/Institution Ministerul Dezvoltării Regionale şi Construcţiilor
Name, Surname Abramciuc Veronica
Answer method From tribune
Response term 20.10.2011
Video, Audio, Text Question:

 Doamna Veronica AbramciucFracţiunea PCRM:

Mulţumesc.

Domnule Preşedinte,

Eu m-am molipsit de la domnul Diacov cu dorinţele pentru săptămîna viitoare. Şi aş ruga să găsiţi modalitatea şi posibilitatea ca cineva din Aparatul Parlamentului să vină cu o informaţie pentru deputaţi. Care este starea cu reparaţia clădirii Parlamentului, cît s-a cheltuit, care lucrări s-au făcut, care este procentul de finisare a lucrărilor, cît a mai rămas?

Eu cred că demult îi timpul ca să fim informaţi ca deputaţi. Poate cineva va dori şi o excursie în clădirea Parlamentului. Nu este un secret, nu vă fie cu supărare că şi deputaţii din Alianţă recunosc în culuare că, dacă rămîneau comuniştii  la putere, clădirea demult era restabilită.

Domnul Marian Lupu:

Foarte bună solicitare de informaţie. Mai ales, că sîntem în preajma, inclusiv, a exerciţiului  bugetar pe anul viitor. Eu am să rog Secretariatul, fiindcă nu ţine atît de Secretariat, cît de instituţiile abilitate, care au organizat şi concursul respectiv şi cine este antreprenorul în acest caz.

Să fie identificate persoanele şi de ce nu, la una din şedinţele următoare să se vină cu asemenea informaţii.

 


Answer:

       Domnul Anatolie Zolotcov – viceministru al dezvoltării regionale și construcțiilor:

Bună seara.

Stimate domnule Președinte,

Stimați domni deputați.

La solicitarea doamnei deputat Veronica Abramciuc vă voi prezenta o informație privind reparația clădirii Parlamentului Republicii Moldova.

Ministerul Dezvoltării Regionale și Construcțiilor a preluat clădirea Parlamentului de la Direcția pentru administrarea clădirilor Parlamentului prin Hotărîra de Guvern nr.321 din 23 aprilie 2009. La momentul preluării clădirii, Direcția pentru administrarea clădirilor Parlamentului a licitat deja lucrările de reparație. Astfel, preluarea clădirii s-a produs în urma selectării de către direcția menționată a antreprenorului Companiei „Societatea cu Răspundere Limitată “Confin Group””. Contractul de antrepriză a fost semnat cu ministerul nr.18 la data de 6 mai 2009. Suma contractată și licitată a constituit 250,6 milioane lei, iar termenul de finalizare a lucrărilor era stabilit în decurs de 7 luni calendaristice, adică în luna decembrie 2009.

Proiectul de reparație a clădirii a fost elaborat de către Institutul de Proiectări ”Urbanproiect” și verificat de către Serviciul de Stat pentru Verificarea și Expertizarea Proiectelor și Construcțiilor. Costul lucrărilor de proiectare au constituit 6,65 milioane lei, care au și fost achitate.

Lucrările de monitorizare asupra reparației clădirii Parlamentului au fost efectuate de către Întreprinderea de Stat ”Serviciul Asistență Beneficiar la Obiecte Sociale”. Pentru lucrul efectuat întreprinderii menționate i-au fost achitate 357 mii de lei.

Conform acordului adițional nr.2 din 20 mai 2010 la contractul menționat, valoarea lucrărilor de reparație a clădirii Parlamentului constituie 200 milioane 299 mii 310 lei. În perioada mai 2009 – octombrie 2010 de către antreprenorul general „Confin Group” au fost efectuate și achitate lucrări în valoare de 79 milioane 74 mii lei, ceea ce constituie aproximativ 40% din suma contractată.

Fizic au fost efectuate următoarele lucrări: lucrări de demolare și demontare, executarea structurii de rezistență a anexei clădirii Parlament a sălii de ședințe în plen, executarea rețelelor inginerești exterioare și interioare, montarea tîmplăriei, cu excepția intrării clădirii Parlamentului și a anexei, executarea pardoselilor, executarea finisării interioare, lucrări de reconstrucții a sălii de ședințe în plen, parțial au fost executate, și lucrări speciale de telecomunicații.

În afară de cele expuse, antreprenorul general a procurat materiale pentru confecționarea tîmplăriei anexei la clădirea Parlamentului, precum a procurat calorifere pentru sistemul de termoficare a blocurilor A, B și G, care nu sînt puse în manoperă, deoarece nu au fost achitate.

Menționăm că ministerul a solicitat includerea în bugetul de stat pentru anul 2010 suma rămasă pentru finalizarea lucrărilor în valoare de 171,7 milioane lei. Cu regret, pentru anul 2010, în bugetul de stat, pentru lucrările de reparație a clădirii Parlamentului au fost alocate numai 25 milioane de lei, din care au fost valorificate 9 milioane lei pentru executarea rețelelor de telecomunicație speciale și lucrărilor de finisare interioare și exterioare.

Procurarea utilajului pentru încălzirea clădirii în avans nu a fost permisă de către Ministerul Finanțelor din considerente că în Legea bugetului nu era prevăzută suma pentru avansarea lucrărilor de procurare a utilajului, de aceea nu a fost posibilă valorificarea sumei de 25 milioane lei, prevăzută în Legea bugetului pentru anul 2010.

Ministerul a solicitat includerea în bugetul de stat pentru anul 2011 – 130,9 milioane lei, însă, cu regret, suma care a fost solicitată de către minister în bugetul de stat pentru anul 2011 nu a fost prevăzută. Însă, cu toate acestea, au fost efectuate unele cheltuieli, deci neavînd suma respectivă în buget, au fost efectuate unele cheltuieli în anii 2010 – 2011.

Paza clădirii. Pentru paza clădirii au fost achitate 120 mii de lei. Acești bani au fost achitați de către… această sumă a fost suportată de către antreprenorul general.

Încălzirea clădirii. Pentru perioada de încălzire 2010 – 2011 au fost cheltuiți 866 mii lei. Această sumă a fost achitată de către Direcția pentru administrarea clădirilor Parlamentului.

Electricitatea clădirii. Pentru asigurarea cu energie electrică a clădirii Parlamentului pentru anul 2010 – 2011 au fost suportate cheltuieli în valoare de 154 mii de lei. Această sumă a fost suportată, la fel, de către Direcția pentru administrarea clădirilor Parlamentului.

Ne îngrijorează mult situația existentă a clădirii, deoarece lucrările deja efectuate au început să degradeze. Și, de aceea, este necesar de reînceput într-un termen cît mai restrîns finanțarea și execuția lucrărilor de reparație. În caz contrar multe lucrări vor degrada, cum ar fi lucrările de finisare interioară.

Pentru a finaliza lucrările de reparație a clădirii sînt necesare surse financiare în valoare de 243,4 milioane lei, inclusiv: lucrări de construcție montaj – 140,8 milioane lei, înzestrarea clădirii cu mobilier, covoare, draperii, jaluzele, televizoare, telefonie, tehnică de calcul – șaptesprezece întreg și milioane lei, utilajul și mobilierul cantinei – 2,1 milioane lei, mobilierul sălii de ședințe, sălii europene și sălilor mici – 65 milioane lei, lucrări speciale telecomunicații etc – 18,2 milioane lei.

Lucrările privind reparația clădirii Parlamentului pot fi finalizate în decurs de 6 – 7 luni, cu condiția asigurării finanțării pe perioada anului 2012. Ministerul a solicitat includerea pentru anul 2012 – 243,4 milioane lei pentru a finaliza lucrările menționate mai sus.

Cu toate dificultățile întîmpinate, Ministerul Dezvoltării Regionale și Construcțiilor a întreprins măsuri pentru a atrage resurse financiare privind finalizarea reconstrucției clădirii Parlamentului. Ministerul s-a adresat către Ministerul Finanțelor cu propunerea de a atrage investitori potențiali pentru reconstrucția clădirii. Cu regret, Ministerul Finanțelor nu a acceptat propunerea  Ministerului Dezvoltării Regionale și Construcțiilor.

Aceasta este informația succintă privind reparația clădirii Parlamentului.

Vă mulțumesc.

 

Response Sitting Şedinţa plenară din 20.10.2011
Video, Audio, Text STENOGRAMASTENOGRAMA
Ordinea de ziOrdinea de zi
Declarations
Discursul Președintelui Parlamentului Republicii Moldova Zinaida GRECEANÎI la încheierea sesiunii de primăvară-vară 2019
Discursul Președintelui Parlamentului Republicii Moldova Zinaida GRECEANÎI la încheierea sesiunii de primăvară-vară 2019
Agenda
Saturday, December 14, 2019
At the moment there are no records for the selected date
Last legislative acts adopted
 
   The Moldovan Parliament’s website design was supported by the “Democracy Support Programme in Moldova" – an initiative financed by the European Union and implemented by the Council of Europe